Welkom op mijn Day Zero blog.

Voor de mensen die niet weten wat Day Zero inhoudt, een korte uitleg:

De bedoeling van het Day Zero Project is dat je voor jezelf een lijst maakt van 101 doelen, die je in 1001 dagen (ongeveer 2,7 jaar) bereikt. Dit kunnen grote en/of kleine doelen zijn. In ieder geval dingen die voor jezelf belangrijk zijn. Ook kan je er dingen opzetten waarvan je vaak denkt: “dat had ik altijd al eens willen doen!”. Op deze manier ga je ze misschien ook eindelijk eens doen!

Mijn plan is om mijn day zero project hier op deze blog bij te houden, door bij elk behaald doel een stukje te schrijven, met het liefst zoveel mogelijk foto’s erbij!

woensdag 22 juni 2011

Doel 41: eet 3x een onbekend stuk fruit.

Vandaag op de markt een verse vijg gekocht. Nog nooit gegeten! Vroeger wel een oorvijg gehad en gedroogde vijgen heb ik ook gegeten maar vers nog nooit.
Op de markt vertelde de verkoopster dat je het moest open snijden en dan uit lepelen. Het heeft eigenlijk geen specifieke smaak, beetje flauw.
De gedroogde vind ik een stuk lekkerder!
Het zal toch wel een delicatesse zijn, de groenteboer vroeger 75 eurocent voor....

1 opmerking:

  1. Wat een leuk doel! Ik zie ook wel eens vreemde stukken fruit liggen, maar die kies je toch niet zo snel.

    Ooit heb ik een passievrucht op, eigenlijk 2. De ene was lekker zoet, terwijl de andere ontzettend zuur was...

    BeantwoordenVerwijderen