Welkom op mijn Day Zero blog.

Voor de mensen die niet weten wat Day Zero inhoudt, een korte uitleg:

De bedoeling van het Day Zero Project is dat je voor jezelf een lijst maakt van 101 doelen, die je in 1001 dagen (ongeveer 2,7 jaar) bereikt. Dit kunnen grote en/of kleine doelen zijn. In ieder geval dingen die voor jezelf belangrijk zijn. Ook kan je er dingen opzetten waarvan je vaak denkt: “dat had ik altijd al eens willen doen!”. Op deze manier ga je ze misschien ook eindelijk eens doen!

Mijn plan is om mijn day zero project hier op deze blog bij te houden, door bij elk behaald doel een stukje te schrijven, met het liefst zoveel mogelijk foto’s erbij!

zondag 7 augustus 2011

doel 99: 25 boeken lezen.
Boek 8:
Ook tijdens de vakantie gelezen (buiten de tig romannetjes, 100 in een dozijn...):

Het diner


Auteur: Herman Koch

Van Bol.com gelift:
Beschrijving:

Twee echtparen gaan een avond uit eten ineen restaurant. Ze praten over alledaagse dingen. Maar ondertussen vermijden ze waar ze het eigenlijk over moeten hebben: hun kinderen. De twee vijftienjarige zoons van beide echtparen hebben samen iets uitgehaald wat hun toekomst kan verwoesten.Wat de situatie nog ingewikkelder maakt is dat een van de ouders de beoogde nieuwe minister-president van Nederland is. Er ontspint zich een bloedstollend verhaal dat zich binnen de tijdspanne van een avond voltrekt.

Review via Bol.com aangepast en waar ik achter sta:
Het boek gekocht via de ECI. Het is een genre dat ik tot nog toe niet las maar het kon me wel boeien.
Soms had de schrijver beknopter en meer gevat kunnen zijn en op het einde verliest het verhaal zijn spankracht.
Toch apprecieer ik dit boek en dan vooral om het gegeven: 'Hoe gaan ouders om met de misstappen van hun kinderen?'
Ik ben ook wel fan van de kritische kijk van de auteur op de 'klasserestaurants' met hun soms hilarische omschrijvingen van gerechten.
Pluspunten: Meeslepend verhaal
Minpunten: warrig einde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten