Welkom op mijn Day Zero blog.

Voor de mensen die niet weten wat Day Zero inhoudt, een korte uitleg:

De bedoeling van het Day Zero Project is dat je voor jezelf een lijst maakt van 101 doelen, die je in 1001 dagen (ongeveer 2,7 jaar) bereikt. Dit kunnen grote en/of kleine doelen zijn. In ieder geval dingen die voor jezelf belangrijk zijn. Ook kan je er dingen opzetten waarvan je vaak denkt: “dat had ik altijd al eens willen doen!”. Op deze manier ga je ze misschien ook eindelijk eens doen!

Mijn plan is om mijn day zero project hier op deze blog bij te houden, door bij elk behaald doel een stukje te schrijven, met het liefst zoveel mogelijk foto’s erbij!

zondag 7 augustus 2011

doel 99: 25 boeken lezen.
Boek 7:

Tijdens de vakantie gelezen:

Eerlijk zullen we alles delen


van Bol.com gelift:

Beschrijving

Als een prinses in een sprookje zou Grace Hamilton tevreden moeten zijn met haar vele zegeningen: een flitsende carrire, een gelukkig huwelijk en zelfs een echt kasteel als woning. Maar Grace wil nog iets, iets onbereikbaars. Haar zus, de mooie Susannah, heeft overal een zootje van gemaakt en is naar het buitenland gevlucht. Maar het lot legt de toekomst van Grace plotseling in handen van Susannah, waardoor het machtsevenwicht tussen beide zussen voor altijd verandert.

NBD|Biblion recensie
De zussen Grace en Susannah zijn totaal verschillend. Grace woont in Engeland, is succesvol, getrouwd, maar kinderloos. Susannah woont tijdelijk in Amerika, had mislukte huwelijken, heeft schulden, haar twee kinderen moest ze afstaan en ze is dakloos geworden. Als hun moeder in coma raakt, keert Susannah terug naar Engeland. Ze biedt Grace aan draagmoeder te worden in ruil voor inwoning. De spanningen lopen in de maanden van de zwangerschap op, vooral als Susannah besluit de baby te houden. Door problemen met haar nier komt ze op de wachtlijst voor een niertransplantatie. Grace wil 'eerlijk delen': haar zus een nier, zij de baby. Dit alles wordt gadegeslagen door de geest van moeder die tijdens de coma uit het lichaam is getreden. Een romantisch en soms emotioneel verhaal dat vlot leest. De hoofdpersonen treden afwisselend per hoofdstuk als ik-figuur op. Het boek kreeg het etiket 'chicklit noir'; het is minder voorspellend dan de gebruikelijke chicklit en heeft wat meer seksscenes. Van de schrijfster verschenen eerder 'De overspelclub' en 'De nieuwe nanny'*. Kleine druk.

Ik vond het heel verrassend en een mooie manier van schrijven, niet vervelend wat ik soms ervaar als er gewisseld wordt met het schrijven vanuit het ik-figuur. Boeind tot het einde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten