Welkom op mijn Day Zero blog.

Voor de mensen die niet weten wat Day Zero inhoudt, een korte uitleg:

De bedoeling van het Day Zero Project is dat je voor jezelf een lijst maakt van 101 doelen, die je in 1001 dagen (ongeveer 2,7 jaar) bereikt. Dit kunnen grote en/of kleine doelen zijn. In ieder geval dingen die voor jezelf belangrijk zijn. Ook kan je er dingen opzetten waarvan je vaak denkt: “dat had ik altijd al eens willen doen!”. Op deze manier ga je ze misschien ook eindelijk eens doen!

Mijn plan is om mijn day zero project hier op deze blog bij te houden, door bij elk behaald doel een stukje te schrijven, met het liefst zoveel mogelijk foto’s erbij!

zondag 5 september 2010

Lees 25 boeken.

september 2010: Nu of nooit van Roos Verlinden:
Babs Verhoef is wegbezuinigd als receptioniste bij een krantenuitgeverij. Over een halfjaar kan ze in een nieuwe baan beginnen, bij een groepje startende ondernemers dat dan gaat draaien. Dat halfjaar zal ze moeten vullen met echtgenoot Ted en de huishouding, ook al zijn hun drie zoons de deur uit en zijn er enige spanningen in hun huwelijk.

Zo kan Babs hem een slippertje moeilijk vergeven, te meer omdat zij zelf drie jaar tevoren verliefd werd op de toen net gescheiden Stan, die als freelance journalist opdrachten zocht bij haar krant. Maar na een paar afspraken zette zij daar destijds bewust een punt achter. Het vrije halfjaar lijkt ook in andere opzichten een lastige periode te worden, die uiteindelijk heel bepalend voor haar toekomst zal zijn. Babs moet initiatieven gaan nemen en keuzen maken – voor haar is het meer dan ooit ‘nu of nooit’.

Dit is alweer het dertiende boek van Roos Verlinden. Haar boeken kenmerken zich door een geheel eigen stijl en benadering. Zoals een bewonderaarster mailde: ‘Bekaf of gestrest? Depri of ontmoedigd? Op je werk al problemen genoeg? Dan valt het je op: veel literatuur gaat over narigheid: angst, ziekte, dood, noodlot, verlies, liefdeszorgen. Maar wat als je daar nu genoeg van hebt, je gedachten wilt verzetten en nu eens zorgeloos wilt lezen? Dan grijp ik naar een boek van Roos.’
En ik sluit me hier helemaal bij aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten